Długopisy z grawerem – efektywna forma reklamy

Długopisy z grawerem – efektywna forma reklamy

W ostatnim czasie nastąpiła ogromna zmiana w modelach marketingowych wszystkich firm. Znacznie ułatwił to postęp technologiczny, a większość korporacji obecnie intensywnie korzysta z mediów społecznościowych nie tylko w celach reklamowych, ale aby uzyskać przewagę nad konkurencją. Dlatego też fizyczne produkty promocyjne, w tym długopisy reklamowe, pozwalają uzyskać rzeczywistą przewagę na rynku.

Na czym polega grawerowanie?

Laserowe grawerowanie wykorzystuje cyfrową technologię komputerową do przekonwertowania skomplikowanego projektu i uzyskania go za pomocą wiązki laserowej na metalowym elemencie. Jest to szybka i prosta metoda, która zapewnia długotrwałe efekty. Ponadto laser może ciąć zarówno na płaskich, jak i zakrzywionych powierzchniach, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by otrzymać dzięki niemu zakrzywione długopisy z grawerem.

Dlaczego długopisy z grawerem to narzędzie promocyjne?

Z punktu widzenia firmy najistotniejszym czynnikiem wpływającym na to, że grawerowane długopisy są dobrą inwestycją, jest aspekt budowania lojalności i świadomości marki. Za każdym razem, gdy klient (nowy lub obecny) będzie chciał coś zapisać przy pomocy takiego produktu reklamowego, to będzie miał kontakt z wiadomościami, jakie są nim napisane. Zobaczy:

  • logo firmy,
  • hasło reklamowe,
  • dane kontaktowe,
  • adres strony internetowej,
  • adres social mediów,

Z drugiej warto pamiętać też o tym, że klient otrzymał użyteczny przedmiot bez ponoszenia kosztów, a także z unikalnym projektem. Jest to więc sytuacja korzystna dla obu stron.

Długopisy z grawerem a marketing – przykłady

Aby zrozumieć istotę produktów promocyjnych, a w szczególności grawerowanych długopisów, warto przyjrzeć się poniższym przykładom zastosowania tych narzędzi w praktyce.

Przedstawiciel medyczny firmy farmaceutycznej przekazuje lekarzowi długopisy z grawerem. Lekarz będzie używał ich przez cały dzień do wypisywania recept dla swoich pacjentów. Nawet jeśli przyjdzie ich tylko 10, to za każdym razem lekarz podświadomie będzie zapamiętywał nazwę firmy, jej logo i hasło. Istnieje więc szansa, że jeśli zajdzie potrzeba zapisania specyfiku, który oferowany jest przed daną firmę farmaceutyczną, to zostanie wybrany właśnie ten produkt. Po ekstrapolacji w celu dopasowania do liczby lekarzy, z którymi firma się skontaktowała, stanowi to ogromny zysk.

Jest to nie tylko funkcja business to business, ale działa również bezpośrednio na klienta. Podczas przebywania w hotelu do dyspozycji dla gości są na biurku długopisy z wygrawerowanym logiem, które można zabrać ze sobą po wizycie. Jeśli pobyt był przyjemny, to osoba, która ma przy sobie darmowy upominek, szybciej zdecyduje się na tę samą grupę hotelową przy planowaniu kolejnego wyjazdu. Ktoś, kto zobaczy takie akcesorium w dłoni, może również zaintrygować się unikalnym projektem długopisu i zapytać o dane miejsce. W ten sposób hotel zyskuje uwagę nie tylko istniejącego klienta, ale również potencjalnego.

Istnieje wiele takich przykładów, które w pewnym sensie prowadzą do wniosku, że grawerowane długopisy są najlepszą opcją do personalizacji, zarówno w celach promocyjnych, jak i osobistych.