Różnica między grawerem a nadrukiem
Długopisy z niestandardowym logo są ogólnie dostępne u większości najlepszych producentów piór. Spersonalizowane długopisy z grawerem są również bardzo popularne jako prezenty firmowe i do promowania ważnych wydarzeń, takich jak wesela i zjazdy. Tego typu gadżety mogą zawierać logo lub wiadomość na korpusie i są dostępne w szerokiej gamie kolorów, czcionek i stylów. Jednak w jaki sposób nanosi się na nie te treści? Jakie są najważniejsze różnice między grawerem a nadrukiem?
Dostępne opcje
Istnieją dwie najpopularniejsze metody nanoszenia logo, tekstu lub grafiki na długopisach promocyjnych: nadruk i grawerowanie. Sitodruk wykorzystuje szablon do przenoszenia atramentu bezpośrednio na korpus pióra. Ta ekstremalnie wszechstronna i stosunkowo niedroga metoda jest niekiedy preferowana w porównaniu do grawerowania, zwłaszcza ze względu na możliwość drukowania na wielu różnych typach powierzchni i w prawie nieograniczonym wyborze kolorów. Druk można także uzyskać innymi sposobami, w tym dzięki nowoczesnej technologii cyfrowej czy z wykorzystaniem światła UV.
W przeciwieństwie do nadruku, grawerowanie laserowe nie nakłada bezpośrednio farby na powierzchnię. Zamiast tego w tym procesie zdobienie tworzone przez wiązki światła z lasera wyposażonego w wąsko skupioną soczewkę, pozwalającą na bardzo skomplikowane i precyzyjne projekty. Wynikiem takiego rozwiązania są długopisy z wygrawerowanym logo, które posiadają wyżłobioną lub wypaloną stałą reprezentację grafiki, logo lub tekstu.
Zalety grawerów
Długopisy z grawerem powstają bez potrzeby korzystania z tuszów i farb, dzięki czemu nie ma obaw, że obraz z czasem ulegnie pogorszeniu. Sama grafika ma taką barwę, jak powierzchnia pod wewnętrzną warstwą. Jeśli więc dany element był lakierowany, a pod nim znajduje się metalowe wykończenie, to właśnie w takich odcieniach będzie prezentował się grawer.
Nie można też zapominać o tym, że długopisy z grawerunkiem wyglądają bardzo elegancko i są świetnym wyborem przy promocji firm, w których luksus i minimalizm wpisane są w działalność. Do tej grupy można zaliczyć:
- kancelarie adwokackie,
- biura projektowe,
- biura doradcze,
- banki,
- placówki medyczne,
- sklepy jubilerskie,
- galerie artystyczne,
- butiki.
W przeciwieństwie do nadruku, w trakcie grawerowania nie jest możliwe uzyskanie wielobarwnych i bardzo skomplikowanych wzorów, jednak nie ma problemu w tym, by stworzyć dzięki niemu logo i estetyczny napis. Długopisy z grawerem mogą więc mieć taką samą moc marketingową, co modele, które są przeładowane treścią.
Czy jest więc to preferowana metoda uzyskiwania grafiki, logo i tekstu na produktach promocyjnych? Zarówno nadruki, jak i grawerowanie zapewniają wyjątkową jakość i różnią się tylko w zależności od tego, co chce się osiągnąć. Wspaniałą wiadomością jest to, że składając zamówienie u profesjonalnych sprzedawców, nie trzeba się martwić o wybór metody. Producenci dostarczający długopisy i inne specjalistyczne produkty reklamowe wiedzą, która opcja zdobień sprawdza się najlepiej na danym materiale i przy konkretnym wzorze.