Skuteczny marketing, dzięki długopisom z grawerem

Skuteczny marketing, dzięki długopisom z grawerem

Produkty promocyjne są obecne wszędzie, a za każdym razem, gdy ktoś na nie spojrzy, podświadomie wpływa na swoją znajomość konkretnej marki. Długopisy z grawerem nie są tu wyjątkiem, jednak mają dodatkowe zalety nad innymi przedmiotami – są użyteczne, estetyczne i wykorzystywane codziennie. Te cechy sprawiają, że powinny być one częścią każdej kampanii marketingowej.

Dlaczego długopisy z grawerem wpływają na odbiorców?

Produkty promocyjne mogą obejmować przeróżne przedmioty – koszulki, kubki, smycze, dyski przenośne, torby, a także oczywiście długopisy z grawerem. Jednak niezależnie od formy, spersonalizowane prezenty oferują lepszą retencję niż inne tradycyjne rozwiązania wykorzystywane w marketingu. Z badań przeprowadzonych przez studentów ekonomii w Harvardzie wynika, że zapamiętywanie poszczególnych rodzajów reklamy prezentuje się w następujący sposób:

  • banery reklamowe – 27,3%;
  • reklamy prasowe i telewizyjne – 43,5%;
  • produkty promocyjne – 76,1%.

Ta ogromna różnica na korzyść upominków korporacyjnych wiąże się z kilkoma aspektami. Najważniejszym z nich jest przesyt informacyjny. Obecnie na każdym kroku można napotkać na jakąś formę reklamy – czy to podczas przeglądania stron internetowych i mediów społecznościowych, słuchania radia, czytania gazety, oglądania telewizji. Ludzie coraz mniej uwagi przykładają do tradycyjnych form promocji, ponieważ musieli się nauczyć odróżniać ważne informacje od tych, które tylko zabierają ich czas.

Długopisy z grawerem działają w zupełnie inny sposób. Są fizycznym, namacalnym przedmiotem, dlatego też ciężej go zignorować niż kolejny spot reklamowy. Dodatkowo przekazują informacje w sposób nienachalny – za każdym razem, gdy ktoś chce coś napisać i sięga po długopis, to podświadomie rejestruje tekst, jaki został na nim zawarty.

Jakie są realne wyniki takich kampanii?

Przedsiębiorcy często wybierają rozwiązania, które zostały sprawdzone na miliony sposobów. Dlatego też pomimo drastycznego spadku popularności gazet nadal są osoby, które regularnie wykupują w nich reklamy. I choć w niektórych branżach takie zachowanie ma sens, to jednak bardzo często jest po prostu stratą pieniędzy. Produkty promocyjne, takie jak długopisy z grawerem, naprawdę działają. Badanie przeprowadzone na Georgia Southern University w 2015 roku wykazało, że w grupie liczącej ponad 1000 uczestników, aż 76,3% z nich przychylniej patrzyło na firmy, od których kiedykolwiek otrzymali upominki korporacyjne. W tym samym eksperymencie udało się ustalić, że 70% osób używa produktów promocyjnych przynajmniej raz w tygodniu, a aż 45% robi to każdego dnia!

Niezwykle istotne jest to, że wyznano jeszcze jedną bardzo ważną zależność – 65% osób, które miało do wyboru kilka produktów różnych firm, decydowało się na ten, który należał do przedsiębiorstwa wręczającego darmowe upominki, nawet jeśli wiązało się to z wyższą ceną. Jest to świetna wiadomość dla wszystkich firm, które inwestują w długopisy z grawerem, ponieważ dają one ogromną przewagę konkurencyjną, o którą tak trudno w aktualnym świecie przeładowanym reklamami.