Czym różnią się zdobienia na długopisach metalowych?

Czym różnią się zdobienia na długopisach metalowych?

Długopisy reklamowe mogą być zdobione na kilka różnych sposobów. Metalowe modele maję tę przewagę nad plastikowymi, że oprócz nadruku można stosować na nich również grawer. Tak naniesione logo prezentuje się niezwykle elegancko, a gadżet staje się ważną wizytówką dla danej firmy. Warto jednak wiedzieć, czym różni się nadruk od grawerowania i która z tych opcji jest lepsza przy konkretnych projektach.

Grawerowanie metalowych długopisów

Grawerowanie polega na wzmocnieniu światła i przyłożeniu energii elektrycznej w celu wytworzenia wiązki optycznej, a dokładniej lasera, który następnie nanosi z góry określony projekt na powierzchnię produktu. Dzieje się to poprzez zdzieranie wierzchniej warstwy materiału.

Niekiedy producenci oferują dwie różne techniki grawerowania – laser YAG i laser CO2. Jej dobór zależy całkowicie od rodzaju materiału i końcowego efektu. Pierwsza opcja sprawdzi się najlepiej, jeśli chce się uzyskać subtelną dekorację, pasującą do oryginalnego koloru metalu. Druga to rozwiązanie dla lakierowanych modeli, gdyż wtedy długopisy z grawerem otrzymują wielowymiarowe, kontrastowe zdobienie.

Grawerowanie jest odpowiednie dla przyborów, które muszą wytrzymać ciągłe użytkowanie i są wystawienie na trudne warunki. Do głównych zalet tej metody zalicza się to, że:

  • cechuje się niezwykłą trwałością,
  • jest przyjazne dla środowiska,
  • pozwala na uzyskanie precyzji,
  • nie wykorzystuje w procesie toksycznych związków,
  • nadaje długopisom luksusowy, elegancki wygląd.

Różne metody nadruku

Długopisy z logo mogą być wykorzystane jako forma promocji wśród klientów lub jako prezent dla pracowników i partnerów biznesowych. To, w jaki sposób uzyska się zdobienie, ma znaczenie dla końcowego produktu. W przypadku nadruku istnieje kilka rozwiązań, a każde z nich sprawdza się przy różnych projektach. Do najpopularniejszych metod należy:

1. Tampodruk

Tampodruk jest jedną z najczęstszych metod znakowania materiałów promocyjnych. Działa on na podobnej zasadzie co pieczątki, dlatego też dla każdego wzoru konieczne jest tworzenie osobnej kliszy. Drukowanie można wykonać w maksymalnie czterech kolorach ze skali PMS.

2. Sitodruk

Metoda ta polega na użyciu ściągaczki do wyciskania koloru przez cienką, rozciągniętą siatkę w celu przeniesienia barwy na powierzchnię. Podobnie jak w przypadku tampodruku, sitodruk może być wykonywany w maksymalnie czterech kolorach, przy czym każdy atrament wymaga osobnej siatki.

3. Druk foliowy

Jest to dość nowa technologia, która oferuje zjawiskowy, błyszczący efekt końcowy. Taki druk wymaga użycia podgrzewanego cylindra do nałożenia cienkiej warstwy folii na zamierzoną powierzchnię. Często jest to dodatkowe zdobienie, które nanosi się na długopisy z grawerem, ponieważ gama kolorystyczna ograniczona jest tylko do złotej lub srebrnej folii, co świetnie komponuje się z metalowymi dekoracjami.

4. Druk cyfrowy

Działa w dużej mierze w taki sam sposób jak standardowa kolorowa drukarka do papieru, jednak całe urządzenie jest o wiele większe i bardziej skomplikowane. Dzięki drukowi cyfrowemu można uzyskać dowolną ilości odcieni, ponieważ używane są tu kolory CMYK. To oczywiście otwiera wiele możliwości, zarówno pod względem drukowania logo i obrazów, które są nanoszone na długopisy z logo.