Jak powstaje grawer na długopisach?

Jak powstaje grawer na długopisach?

Grawerowanie długopisów sprawia, że stają się one idealnym prezentem korporacyjnym dla klientów, personelu lub partnerów biznesowych. Wręczenie takiego upominku to najlepszy sposób na to, aby podziękować za współudział w rozwoju firmy i promować swoją markę. Długopisy z grawerem mogą posiadać logo, nazwę, hasło reklamowe lub dane kontaktowe, a dodatkowo prezentują się niezwykle estetycznie. Jednak jakie są opcje grawerów i jak one powstają?

Jakie narzędzia wykorzystuje się do grawerowania?

Zanim technologia zaczęła się rozwijać w szybkim tempie, do grawerowania stosowano ręczne narzędzia, takie jak dłuta z precyzyjnymi piórami czy drobne szpikulce. Dziś przeważnie do tego celu wykorzystuje się laser. Można dzięki niemu stworzyć długopisy z grawerem niezależnie od tego, z jakiego metalu zostały one wyprodukowane, ponieważ ta metoda pozwala na działanie nie tylko na miękkich tworzywach, takich jak aluminium, ale również umożliwia zabiegi na bardzo twardych stopach. Za pomocą lasera uzyskuje się wyjątkowo szczegółowe, czytelne i dopracowane ornamenty. W przypadku niektórych metali, takich jak stopy stali, możliwe jest nawet wykonanie oznaczeń odpornych na korozję bez uszkadzania struktury powierzchni.

Odpowiednie metale do znakowania laserowego i grawerowania to między innymi:

  • stal nierdzewna,
  • aluminium,
  • tytan, stopy tytanu,
  • mosiądz,
  • miedź,
  • metale szlachetne (np. srebro, złoto).

Proces grawerowania długopisów

W zależności od materiału, z jakiego wykonany jest długopis, grawerowanie daje różne wyniki. Na przykład przy zdzieraniu zewnętrznej powłoki na metalowych korpusach uwidaczniania jest warstwa, która ma inny kolor niż ta pierwotna. Podczas grawerowania ujawnia się naturalny kolor metalu. Jeśli pióro jest wykonane z mosiądzu, pokazuje się barwa złota, a z kolei jeśli jest stalowy, to pokazuje kolor srebrny, jeśli natomiast graweruje się w srebrze, to nie pojawi się żadna różnica w odcieniach.

Opcje grawerowania długopisów

Obecna technologia pozwala na uzyskanie długopisów z grawerem, które będą idealnie pasować do danej firmy. Istnieje wiele opcji czcionek, a napisy można opracować w przeróżnych stylach. Tworzy się także niestandardowe logotypy i projekty, dzięki czemu osiąga się spójny wygląd, który tworzy kompozycję z innymi narzędziami marketingowymi.

Zalety grawerów

Zaletą długopisów z grawerem jest to, że tak uzyskane treści utrzymują się na stałe – nie ma możliwości, aby starły się w czasie. Nawet przy codziennym korzystaniu przez wiele lat grawer nadal pozostanie w swoim nienaruszonym stanie, co w przypadku upominków korporacyjnych jest niezwykle ważnym atutem. Dzięki temu można znacznie zmniejszyć koszty poniesione na promocję.

Długopisy z grawerem prezentują się też o wiele bardziej luksusowo niż te, które wykonane są z plastiku. Pasują więc do wielu branż, w których prestiż i renoma są ważnymi aspektami. Jednocześnie są też bardzo ekonomiczną opcją i zainwestowanie w taki rodzaj reklamy jest po prostu opłacalne.